Brief aan informateur / Manifest Gezonde Voeding

28-05-2021

Op 28 mei sturen honderden organisaties een brief naar informateur Mariette Hamer met de oproep een heffing op vlees en frisdank, een btw- verlaging op groenten en fruit en een subsidie voor gezonde lunches op te nemen in het regeerakkoord. De brief wordt ondertekend door 18 (koepel)organisaties waaronder Federatie voor Gezondheid.

Op 28 mei, Internationale Hamburgerdag, sturen honderden organisaties, waaronder 75 zorgorganisaties, twee topsectoren en diverse landbouw- en bedrijven organisaties een brief naar informateur Mariette Hamer met de oproep een heffing op vlees en frisdank, een btw- verlaging op groenten en fruit en een subsidie voor gezonde lunches op te nemen in het regeerakkoord. De brief wordt ondertekend door 18 (koepel)organisaties waaronder Federatie voor Gezondheid, MVO Nederland, Glastuinbouw Nederland, Topsector Life Sciences and Health, Topsector Tuinbouw en Uitgangs-materialen, en initiatiefnemer TAPP Coalitie.

Voor meer informatie klik hier.